Tak jako mnoho mých přátel z hi-fi trhu jsem měl a mám rád hudbu. Hudbu všeho druhu, Zappa, Hendrix, Joplin, Dylan, Mahavishnu , Davis nebo Krimsni, to byla krásná doba. No a pro poslech bylo potřeba mít taky na čem si ty věci přehrávat. Tak jsem si nějak vysnil, bez prostředků a také zkušeností, že si otevřu obchod SONY. To byla a navždy zůstane nejlepší firma, byli nejlepší skoro ve všem, kamery, videorekordéry, TV a taky dělali výborné zesilovače, CD přehrávače. No , ale odpověď proč hi-fi, proč elektronika a proč soukromé podnikání se dá shrnout krátce – láska k technice, hudbě a mělo to jiný rozměr, tedy nechtěl jsem být nadále poskokem v nějakých firmách a chtěl jsem se rozvíjet. Vše se splnilo jen jsem tak trochu netušil do čeho se pouštím.
V roce 1990 jsem byl v Tuzexu, což byly prodejny s importem za „západu“. V Praze byla největší a tam měli věž SONY s CD, magnetofon a já jsem poprosil prodavače zda by mi to pustil. Řekl mi jen „na chvilku“. Po 3 minutách řekl dost… No a 4.11.1991 jsem otevřel s kamarádem Robertem první obchod , první speciálka SONY na Moravě. Rozměry byly impozantní – prodejna měla 28m2 a sklad s kanceláří taky. Ovšem z počátku to nešlo, obchod byl opravdu krásný, obsluha výborná, ale lidi nechodili.
Po konzultaci s dodavatelem jsme se rozhodli , že vytiskneme 15000 ks letáků / skan /a rozneseme nejen v Těšíně, ale všude kolem. No a krátce na to jdu v klidu ráno do krámu a venku stojí lidi a tak se jich ptám „ Co tady děláte“ a oni – čekáme až otevřete pane Weber. No bum, start, prodeje jsme měli opravdu krásné.
Ta malá prodejna se přežila a tak se musel udělat další krok a tím bylo otevření větší prodejny v centru města. K tomu došlo 6.6.1996. Rozšířil jsem sortiment o další výbornou značku Philips, ale taky o v té době skoro jediné audiofilské značky NAD, Rotel, Denon, Tannoy, Mission a v TV taky LOEWE. Také jsem udělal dobrý krok, součástí prodejny byla poslechová místnost. Uměli jsme prodat, tedy předvést, ukázat, nainstalovat a lidi k nám chodili rádi. Měl jsem velké štěstí na spolupracovníky, byli velmi slušní vůči lidem, ochotní a to byl zřejmě základ úspěchu. Podporovali jsme kulturu, sport.
Někdy asi v roce 1994 přijel můj přítel z USA a dovezl na ukázku krásnou a technicky neuvěřitelnou věc. Voice organizér / viz. Leták/. To byla první databanka plně ovládaná hlasem. Na tu dobu něco nepředstavitelného. Pustil jsem se do práce a získal výhradní zastoupení pro naší část Evropy. Pro distribuci v Polsku jsem založil firmu VOICE se sídlem v Polsku. To byl výborný krok. Jednak jsem se naučil polsky a hlavně poznal tuto velice zajímavou zemi a začala opravdová distribuce. Spolupracovali jsme v PL s největšíma firmami jako byl třeba Optimus, navázali jsem osobní kontakt s firmou IBM přímo z USA a jednali jsme o spolupráci při lokalizaci programu Speech to Text , dělali tiskovky, vystavovali jsem na výstavách INVEX, dostali se do úzkého výběru produktů v soutěži „O Křišťálový Disk“, byl jsem v Las Vegas při předávání ocenění za významný technologický pokrok. Úžasné. Ovšem pak nastaly technické problémy a musel jsem najít pro další činnost jiný segment trhu a logicky to muselo být HIFI!!!
Takže někdy od roku 1998 jsem začal jednak se svými přáteli a výrobci hi-fi z Čech o tom, že bychom otevřeli distribuci českého hi-fi v Polsku. Oslovil jsem legendy jako Pavel Dudek, ten dělal SUPER dobré zesilovače, kolegy z firmy SHAN, ti uměli výborné reprosoustavy, Petra Krále z Hranic na Moravě , jeho phonopre patří dodnes k nejlepším na trhu a začal jsem jednat s firmou Pro-Ject, která jako jediná snad na světě dělala výborné gramofony. No bylo to, začali jsem se účastnit výstav, testy , recenze, prezentace, tvorba dealerské sítě a další značky přišly díky naší dobré práci – Triangle, Sonus Faber, Cabasse, REL, Cardas, Primare, Isotek, BAT, Audiovector, Chord electronic a hlavně PRO-JECT.
Pro úspěšnou distribuci byla realizovánacelá řada prezentací na výstavách, setkání s dealery a hlavně jsem se mohl setkávat s výrobci, učit se, pochopit filosofii a trochu čuchnout k technickým řešením. Setkání třeba s majitelem firmy Chord Johnn Franks a jejich konstruktérem Rob Watts, Christopher Cabasse – ten o zvuku ví moc, John Hunter z REL, Steve Bednarski a Viktor Khomenko z BAT, Lars Pederssen z Primare , George Cardas či konstruktéry ve firmách jako je Sonus Faber, to byla inspirace a škola. Procestoval jsem USA, Evropu a získal pro svou firmu vyníkající pozici na trhu. Samořejmě byly prezentace, 3 x jsme vyhráli soutež o nejlepší zvuk na asi největší evropské výstavě Audio-video Show ve Varšavě.
Každá prezentace má být aktivní. Měl jsem tu čest, že pozvání přijali pánové John Franks, majitel firmy Chord electronic, a Rob Watts – jeden z nejlepších odborníků pro převod digitálního signálu na analog. Na jejich ohlášenou prezentaci přišli všichni přítomní novináři a to ze všech koutů světa